Treść głównego artykułu
Abstrakt
Artykuł przedstawia genezę edukacji o Holokauście w Federacji Rosyjskiej. Nauczanie o Holokauście na świecie jest współcześnie monitorowane przez International Holocaust Remembrance Alliance, organizację która nie uwzględnia jednak stanu nauczania o Holokauście w Rosji, skupiając się na krajach europejskich. W tekście zostały ukazane wybrane wątki badania dotyczącego społeczno-politycznych wymiarów nauczania o Holokauście w rosyjskim systemie edukacji szkolnej i pozaszkolnej oraz próby zilustrowania „rosyjskiej opowieści” o Holokauście w obliczu dominującej ideologii.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Czasopismo wydawane jest w otwartym modelu (ang. open access), co oznacza, że dostęp do pełnych tekstów jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych nieodpłatnie, bez konieczności logowania się na stronie. Osoby korzystające z czasopisma mogą pobierać publikacje, kopiować je, drukować i przeszukiwać, a także zamieszczać na swoich stronach odnośniki (linki) do pełnych tekstów publikacji czasopisma. Mogą korzystać także w inny sposób z tekstów, o ile nie przekraczają zasad licencji, na których są one opublikowane.
Autorzy zgłaszający tekst do opublikowania w czasopiśmie nie zrzekają się autorskich praw majątkowych do swoich tekstów. O ile nie jest określone inaczej opublikowane teksty dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
O ile nie jest określone inaczej prawa do tekstów na stronie posiadają ich autorzy, a teksty są dostępne są licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Literatura:
- Altman I., 2010, Unknown Black Book: The Holocaust in the German-Occupied Soviet Territories, Indiana University Press.
- Altman I., 1999, Teaching the Holocaust in Russia in the 21st Century, https://www.yadvashem.org/download/education/conf/Altman.pdf, Dostęp: 20.08.2021.
- Connerton P., 2008, Seven Types of Forgetting, „Memory Studies” nr 1, s.59 – 71.
- Global Perspectives On Holocaust Education. Trends, Patterns, and Practices, United States Holocaust Memorial Museum and Salzburg Global Seminar, 2013 [dostęp: 12.05.2021]: https://issuu.com/salzburgglobal/docs/sgs_report_holocaust_education_2012
- Literatura rosyjskojęzyczna:
- Альтман И. А., 2009, Холокост на территории СССР: Энциклопедия — Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН): Научно-просветительный Центр «Холокост», Москва.
- Альтман И. А., 2002, Жертвы ненависти. Холокост в СССР. 1939-1945, Москва.
- Арад И., 1990, Холокост. Катастрофа европейского еврейства (1933-45): Сб. статей. — Иерусалим.
- Źródła: akty prawne
- Историко-культурный стандарт, Проект, [dostęp: 7.05.2021]:
- http://istorik-samara.ru/files/Istoriko-kulturnyj_standart.pdf
- Концепция нового учебно-методического комплекса по отечественной истории, Проект, [dostęp: 25.05 2020]: https://www.kommersant.ru/docs/2013/standart.pdf
- Źródła: podręczniki
- Торкунов А.В., 2016, История России. 10 класс. Учебник для общеобразовательных организаций. В трёх частях, ч. 2, , Просвещение, Москва.
- Волобуев О.В., Карпачёв С.П., Романов П.Н., 2016, История России. Начало XX – начало XXI века. 10 класс. Учебник, Дрофа, Москва.