Main Article Content

Keywords

Schulz Schulz

Article Details

How to Cite
Stępkowski, D. (2021). Review of: Roman Schulz (2020). Całość i struktura jako kategorie systemowego oglądu edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", pp. 234. INSTED: Interdisciplinary Studies in Education & Society, 23(1(89), 151–157. https://doi.org/10.34862/tce/2021/07-ajp2-7220

References

  1. Anhalt, E. (2012). Komplexität der Erziehung. Geisteswissenschaft – Modelltheorie – Differenztheorie. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
  2. Benner, D. (2017). Recenzja książki: Thomas Rucker, Komplexität der Bildung. Beobachtungen zur Grundstruktur bildungstheoretischen Denkens in der (Spät-)Moderne, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn 2014. Kultura i Wychowanie 1(12), 189–196.
  3. Benner, D. (2018). Pedagogika ogólna a pedagogika specjalna. Rozważania na temat związku między inkluzją i ekskluzją z perspektywy trzech przyczyn procesów wychowania i kształcenia. W J. Gołkowska, K. Sipowicz I. Patejuk-Mazurek (Red.), Tradycja i współczesność pedagogiki specjalnej w tworzeniu społeczeństwa dla wszystkich (s. 124–138). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
  4. Duraj-Nowakowa, K. (1991). Teoria systemów a pedagogika. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
  5. Duraj-Nowakowa, K. (1997). Modelowanie systemowe w pedagogice. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
  6. Głażewski, M. (2010). Dystopia. Pedagogiczne konteksty teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
  7. Kunowski, S. (1993). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
  8. Rucker, Th. (2014). Komplexität der Bildung. Beobachtungen zur Grundstruktur bildungstheoretischen Denkens in der (Spät-)Moderne. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
  9. Schulz, R. (1992). Szkoła – instytucja – system – rozwój. Toruń: Wydawnictwo „Edytor”.
  10. Schulz, R. (2009). Wykłady z pedagogiki ogólnej. T. 3: Logos edukacji. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
  11. Schulz, R. (2016). Szkice z pedagogiki ogólnej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  12. Schulz, R. (2018). Edusfera jako holistyczna kategoria pedagogiki ogólnej. Zarys idei. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
  13. Stępkowski, D. (2018). Kształcenie ogólne – wizja pedagogiczna czy utopia? W sprawie translokacji teorii kształcenia ogólnego w powojennym dyskursie pedagogicznym w Polsce. Polska Myśl Pedagogiczna 1(4), 31–58. DOI: https://doi.org/10.4467/24504564PMP.18.002.8641.
  14. Stępkowski, D. (2019). Integralna czy komplementarna? „Archeologia” transformacji polskiej pedagogiki ogólnej w XX wieku. Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja 3(87), 7–26. DOI: https://doi.org/10.34862/tce.2019.3.1.