Main Article Content
Keywords
Article Details
Copyright (c) 2021 INSTED: Interdisciplinary Studies in Education &Society
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
TCE (INSTED) is an open access journal, which means that access to the full texts is free of charge. People using the journal may download publications, copy and print them, as well as post on their websites links to the full texts of the journal's publications. Texts can be used as long as readers do not exceed the licenses. Authors submitting manuscripts for publication obtain copyrights. Unless otherwise specified, published texts are available under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International license.
References
- Anhalt, E. (2012). Komplexität der Erziehung. Geisteswissenschaft – Modelltheorie – Differenztheorie. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
- Benner, D. (2017). Recenzja książki: Thomas Rucker, Komplexität der Bildung. Beobachtungen zur Grundstruktur bildungstheoretischen Denkens in der (Spät-)Moderne, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn 2014. Kultura i Wychowanie 1(12), 189–196.
- Benner, D. (2018). Pedagogika ogólna a pedagogika specjalna. Rozważania na temat związku między inkluzją i ekskluzją z perspektywy trzech przyczyn procesów wychowania i kształcenia. W J. Gołkowska, K. Sipowicz I. Patejuk-Mazurek (Red.), Tradycja i współczesność pedagogiki specjalnej w tworzeniu społeczeństwa dla wszystkich (s. 124–138). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
- Duraj-Nowakowa, K. (1991). Teoria systemów a pedagogika. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
- Duraj-Nowakowa, K. (1997). Modelowanie systemowe w pedagogice. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
- Głażewski, M. (2010). Dystopia. Pedagogiczne konteksty teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
- Kunowski, S. (1993). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
- Rucker, Th. (2014). Komplexität der Bildung. Beobachtungen zur Grundstruktur bildungstheoretischen Denkens in der (Spät-)Moderne. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
- Schulz, R. (1992). Szkoła – instytucja – system – rozwój. Toruń: Wydawnictwo „Edytor”.
- Schulz, R. (2009). Wykłady z pedagogiki ogólnej. T. 3: Logos edukacji. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
- Schulz, R. (2016). Szkice z pedagogiki ogólnej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Schulz, R. (2018). Edusfera jako holistyczna kategoria pedagogiki ogólnej. Zarys idei. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Stępkowski, D. (2018). Kształcenie ogólne – wizja pedagogiczna czy utopia? W sprawie translokacji teorii kształcenia ogólnego w powojennym dyskursie pedagogicznym w Polsce. Polska Myśl Pedagogiczna 1(4), 31–58. DOI: https://doi.org/10.4467/24504564PMP.18.002.8641.
- Stępkowski, D. (2019). Integralna czy komplementarna? „Archeologia” transformacji polskiej pedagogiki ogólnej w XX wieku. Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja 3(87), 7–26. DOI: https://doi.org/10.34862/tce.2019.3.1.
References
Anhalt, E. (2012). Komplexität der Erziehung. Geisteswissenschaft – Modelltheorie – Differenztheorie. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
Benner, D. (2017). Recenzja książki: Thomas Rucker, Komplexität der Bildung. Beobachtungen zur Grundstruktur bildungstheoretischen Denkens in der (Spät-)Moderne, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn 2014. Kultura i Wychowanie 1(12), 189–196.
Benner, D. (2018). Pedagogika ogólna a pedagogika specjalna. Rozważania na temat związku między inkluzją i ekskluzją z perspektywy trzech przyczyn procesów wychowania i kształcenia. W J. Gołkowska, K. Sipowicz I. Patejuk-Mazurek (Red.), Tradycja i współczesność pedagogiki specjalnej w tworzeniu społeczeństwa dla wszystkich (s. 124–138). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Duraj-Nowakowa, K. (1991). Teoria systemów a pedagogika. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Duraj-Nowakowa, K. (1997). Modelowanie systemowe w pedagogice. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Głażewski, M. (2010). Dystopia. Pedagogiczne konteksty teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Kunowski, S. (1993). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Rucker, Th. (2014). Komplexität der Bildung. Beobachtungen zur Grundstruktur bildungstheoretischen Denkens in der (Spät-)Moderne. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
Schulz, R. (1992). Szkoła – instytucja – system – rozwój. Toruń: Wydawnictwo „Edytor”.
Schulz, R. (2009). Wykłady z pedagogiki ogólnej. T. 3: Logos edukacji. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Schulz, R. (2016). Szkice z pedagogiki ogólnej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Schulz, R. (2018). Edusfera jako holistyczna kategoria pedagogiki ogólnej. Zarys idei. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Stępkowski, D. (2018). Kształcenie ogólne – wizja pedagogiczna czy utopia? W sprawie translokacji teorii kształcenia ogólnego w powojennym dyskursie pedagogicznym w Polsce. Polska Myśl Pedagogiczna 1(4), 31–58. DOI: https://doi.org/10.4467/24504564PMP.18.002.8641.
Stępkowski, D. (2019). Integralna czy komplementarna? „Archeologia” transformacji polskiej pedagogiki ogólnej w XX wieku. Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja 3(87), 7–26. DOI: https://doi.org/10.34862/tce.2019.3.1.