Main Article Content
Abstract
-
Keywords
Article Details
TCE (INSTED) is an open access journal, which means that access to the full texts is free of charge. People using the journal may download publications, copy and print them, as well as post on their websites links to the full texts of the journal's publications. Texts can be used as long as readers do not exceed the licenses. Authors submitting manuscripts for publication obtain copyrights. Unless otherwise specified, published texts are available under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International license.
References
- ALDRIDGE A., 2006, Rynek, sic!, Warszawa.
- BARBER B.R., 2008, Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Muza, Warszawa.
- BAUMAN Z., 2007, Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, Znak, Kraków.
- BENEDYK E. (red.), 2010, Kultura 2.0 Wyzwania cyfrowej przyszłości, raport, e-book, http://www.nina.gov.pl/files/Raport_Kultura_2.0.pdf 15/05/2010.
- FARAHMANDPUR R., 2010, Teaching Against Consumer Capitalism in the Age of Commercialization and Corporatization of Public Education, [in:] J.A. Sandlin, P. McLaren (ed.), Critical Pedagogies of Consumption. Living and Learning in the Shadow of the “Shopocalypse”, Routledge, New York– London.
- GIROUX H.A., 2010, Naga pedagogia i przekleństwo neoliberalizmu: przemyśleć edukację wyższą jako praktykę wolności, [w:] H.A. Giroux, L. Witowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej, Impuls, Kraków.
- HARDY J., 2010, Nowy polski kapitalizm, KiP, Warszawa.
- HARVEY D., 2008, Neoliberalizm, Historia katastrofy, KiP, Warszawa.
- HOLT J., 2007, Zamiast edukacji, Impuls, Kraków.
- ILLICH I., 2010, Odszkolnić społeczeństwo, Fund. bęc zmiana, Warszawa.
- KLEIN N., 2008, Doktryna szoku, Muza, Warszawa.
- LASKOWSKI P., 2010, Społeczeństwo samodzielne – społeczeństwo bez szkoły, [w:] I. Illich, Odszkolnić społeczeństwo, Fund. bęc zmiana, Warszawa.
- LEVIDOW L., 2009, Neoliberalne plany dla szkolnictwa wyższego, [w:] A. Saad-Filho, D. Johnston (red.), Neoliberalizm przed trybunałem, KiP, Warszawa.
- MCCANN G., MCCLOSKEY S., 2010, Lokalnie – globalnie. Kluczowe zagadnienia studiów nad rozwojem, PAH, Warszawa.
- OST D., 2007, Klęska Solidarności, Muza, Warszawa.
- POTULICKA E., 2010, Teoretyczne podstawy neoliberalizmu a jego praktyka, [w:] E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
- POTULICKA E., 2010a, Wolny rynek edukacyjny a zagrożenia dla demokracji, [w:] E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
- POTULICKA E., RUTKOWIAK J., 2010, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
- RUDNICKI P., 2011, Pedagogiczne refleksje nad transformacyjnym dwudziestoleciem: ograniczona refleksyjność, zakamuflowana indoktrynacja, niewyzwalająca edukacja, [w:] M. Nowak-Dziemianowicz, P. Rudnicki (red.), Pedagogika. Zakorzenienie i transgresja, WN DSW, Wrocław.
- RUTKOWIAK J., 2010, Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej, [w:] E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
- SAAD-FILHO A., JOHNSTON D. (red.), 2009, Neoliberalizm przed trybunałem, KiP, Warszawa.
- SANDLIN J.A., MCLAREN P. (ed.), 2010, Critical Pedagogies of Consumption. Living and Learning in the Shadow of the “Shopocalypse”, Routledge, New York–London.
- STAŃCZYK P., 2011, Kapitalizm, demokracja i konstruktywizm „na opak”. Doświadczenie szkoły jako doświadczenie kulturowe, [w:] M. Nowak-Dziemianowicz, P. Rudnicki (red.), Pedagogika. Zakorzenienie i transgresja, WN DSW, Wrocław.
- SYSKA M. (red.), 2010, Komercjalizacja edukacji, OMS, Wrocław–Warszawa.
- SZKUDLAREK T., 2010, Po co nam dziś pedagogika krytyczna?, [w:] H.A. Giroux, L. Witowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej, Impuls, Kraków.
- SZKUDLAREK T., 2008, Ekonomia i etyka: przemieszczenia dyskursu edukacyjnego, [w:] B.D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą. W trosce o człowieczeństwo, WN DSW, Wrocław.
- WRIGHT A., 2011, Konsumowanie (w) brytyjskiej edukacji, wywiad dla Krytyki Politycznej, http://www.krytykapolityczna.pl/Wywiady/WrightKonsumowaniewbrytyjskiejedukacji/menuid-1.html 10/02/2011.
- ZIELIŃSKA H., 1996, Ivan Illich między romantyzmem a anarchizmem pedagogicznym, Wyd. UMK, Touń.
- http://www.capetowndeclaration.org/translations/polish-translation 03/03/2011.
- http://koed.org.pl/otwartaedukacja/co-to-jest / 05/04/2011.
References
ALDRIDGE A., 2006, Rynek, sic!, Warszawa.
BARBER B.R., 2008, Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Muza, Warszawa.
BAUMAN Z., 2007, Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, Znak, Kraków.
BENEDYK E. (red.), 2010, Kultura 2.0 Wyzwania cyfrowej przyszłości, raport, e-book, http://www.nina.gov.pl/files/Raport_Kultura_2.0.pdf 15/05/2010.
FARAHMANDPUR R., 2010, Teaching Against Consumer Capitalism in the Age of Commercialization and Corporatization of Public Education, [in:] J.A. Sandlin, P. McLaren (ed.), Critical Pedagogies of Consumption. Living and Learning in the Shadow of the “Shopocalypse”, Routledge, New York– London.
GIROUX H.A., 2010, Naga pedagogia i przekleństwo neoliberalizmu: przemyśleć edukację wyższą jako praktykę wolności, [w:] H.A. Giroux, L. Witowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej, Impuls, Kraków.
HARDY J., 2010, Nowy polski kapitalizm, KiP, Warszawa.
HARVEY D., 2008, Neoliberalizm, Historia katastrofy, KiP, Warszawa.
HOLT J., 2007, Zamiast edukacji, Impuls, Kraków.
ILLICH I., 2010, Odszkolnić społeczeństwo, Fund. bęc zmiana, Warszawa.
KLEIN N., 2008, Doktryna szoku, Muza, Warszawa.
LASKOWSKI P., 2010, Społeczeństwo samodzielne – społeczeństwo bez szkoły, [w:] I. Illich, Odszkolnić społeczeństwo, Fund. bęc zmiana, Warszawa.
LEVIDOW L., 2009, Neoliberalne plany dla szkolnictwa wyższego, [w:] A. Saad-Filho, D. Johnston (red.), Neoliberalizm przed trybunałem, KiP, Warszawa.
MCCANN G., MCCLOSKEY S., 2010, Lokalnie – globalnie. Kluczowe zagadnienia studiów nad rozwojem, PAH, Warszawa.
OST D., 2007, Klęska Solidarności, Muza, Warszawa.
POTULICKA E., 2010, Teoretyczne podstawy neoliberalizmu a jego praktyka, [w:] E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
POTULICKA E., 2010a, Wolny rynek edukacyjny a zagrożenia dla demokracji, [w:] E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
POTULICKA E., RUTKOWIAK J., 2010, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
RUDNICKI P., 2011, Pedagogiczne refleksje nad transformacyjnym dwudziestoleciem: ograniczona refleksyjność, zakamuflowana indoktrynacja, niewyzwalająca edukacja, [w:] M. Nowak-Dziemianowicz, P. Rudnicki (red.), Pedagogika. Zakorzenienie i transgresja, WN DSW, Wrocław.
RUTKOWIAK J., 2010, Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej, [w:] E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
SAAD-FILHO A., JOHNSTON D. (red.), 2009, Neoliberalizm przed trybunałem, KiP, Warszawa.
SANDLIN J.A., MCLAREN P. (ed.), 2010, Critical Pedagogies of Consumption. Living and Learning in the Shadow of the “Shopocalypse”, Routledge, New York–London.
STAŃCZYK P., 2011, Kapitalizm, demokracja i konstruktywizm „na opak”. Doświadczenie szkoły jako doświadczenie kulturowe, [w:] M. Nowak-Dziemianowicz, P. Rudnicki (red.), Pedagogika. Zakorzenienie i transgresja, WN DSW, Wrocław.
SYSKA M. (red.), 2010, Komercjalizacja edukacji, OMS, Wrocław–Warszawa.
SZKUDLAREK T., 2010, Po co nam dziś pedagogika krytyczna?, [w:] H.A. Giroux, L. Witowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej, Impuls, Kraków.
SZKUDLAREK T., 2008, Ekonomia i etyka: przemieszczenia dyskursu edukacyjnego, [w:] B.D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą. W trosce o człowieczeństwo, WN DSW, Wrocław.
WRIGHT A., 2011, Konsumowanie (w) brytyjskiej edukacji, wywiad dla Krytyki Politycznej, http://www.krytykapolityczna.pl/Wywiady/WrightKonsumowaniewbrytyjskiejedukacji/menuid-1.html 10/02/2011.
ZIELIŃSKA H., 1996, Ivan Illich między romantyzmem a anarchizmem pedagogicznym, Wyd. UMK, Touń.
http://www.capetowndeclaration.org/translations/polish-translation 03/03/2011.
http://koed.org.pl/otwartaedukacja/co-to-jest / 05/04/2011.