Main Article Content
Article Details
TCE (INSTED) is an open access journal, which means that access to the full texts is free of charge. People using the journal may download publications, copy and print them, as well as post on their websites links to the full texts of the journal's publications. Texts can be used as long as readers do not exceed the licenses. Authors submitting manuscripts for publication obtain copyrights. Unless otherwise specified, published texts are available under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International license.
References
- BABICKA-WIRKUS A., 2015, Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy. Rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
- Babicka-Wirkus A., 2015, Potencjał szkoły do kształtowania obywatelskiego nieposłuszeństwa uczniów, Parezja 2015, nr 1.
- BABICKA-WIRKUS A., 2016, Przymus w szkole jako warunek podejmowania działań bojowych przez uczniów, [w:] M. Dudzikowa, S. Jaskólska (red.), Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa.
- BABICKA-WIRKUS A., 2016, (Nie)normatywność rytuałów oporu w szkole, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2016, nr 1.
- BABICKA-WIRKUS A., 2017, Po co (w) szkole opór?, Dyrektor Szkoły, nr 3.
- BABICKA-WIRKUS A., 2018, A Three-Dimensional Model of Resistance in Education, The New Educational Review, Vol. 52.
- BABICKA-WIRKUS A., RUSNAK M., 2016, The Dialectic of Ignorance in School, Forum Oświatowe, nr 2.
References
BABICKA-WIRKUS A., 2015, Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy. Rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Babicka-Wirkus A., 2015, Potencjał szkoły do kształtowania obywatelskiego nieposłuszeństwa uczniów, Parezja 2015, nr 1.
BABICKA-WIRKUS A., 2016, Przymus w szkole jako warunek podejmowania działań bojowych przez uczniów, [w:] M. Dudzikowa, S. Jaskólska (red.), Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa.
BABICKA-WIRKUS A., 2016, (Nie)normatywność rytuałów oporu w szkole, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2016, nr 1.
BABICKA-WIRKUS A., 2017, Po co (w) szkole opór?, Dyrektor Szkoły, nr 3.
BABICKA-WIRKUS A., 2018, A Three-Dimensional Model of Resistance in Education, The New Educational Review, Vol. 52.
BABICKA-WIRKUS A., RUSNAK M., 2016, The Dialectic of Ignorance in School, Forum Oświatowe, nr 2.