Main Article Content

Abstract

Being one of the elements of school system, the school counsellor is involved in numerous interpersonal contacts taking place at the area of the school. The social groups that the school counsellor is in touch with are first of all students, their parents, teachers and the school heads. Depending on the preferred values and motivations the school counsellor chooses a reference group, and tries to fulfil and cater for their expectations and needs.

Article Details

How to Cite
Zierkiewicz, E. (1998). Interpersonal Relations of a School Counsellor. INSTED: Interdisciplinary Studies in Education & Society, 1(1(1), 95–104. Retrieved from https://insted-tce.pl/ojs/index.php/tce/article/view/393

References

  1. Bajurska J., Praca pedagoga szkolnego w świetle badań. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1995. nr 3.
  2. Dąbek W.B., Czynniki warunkujące wykonywanie zadań zawodowych przez nauczycieli-pedagogów szkolnych. Acta Universitatis Wratislaviensis, No. 967, Prace Pedagogiczne t. 61, WarszawaWroctaw 1988.
  3. Deptuła M., Przygotowanie pedagogów do pracy opiekuńczo-wychowawczej. Problemy OpiekuńczoWychowawcze, 1994, nr 5-6.
  4. Kargulowa A., O roli pedagoga szkolnego. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1974, nr 3.
  5. Rzedzicka K.D., Metoda indywidualnych przypadków w pracy pedagoga szkolnego. Edukac ja i Kultura. 1994, nr 2-3.
  6. Zierkiewicz E., Rola pedagoga szkolnego z punktu widzenia pedagogiki krytycznej. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1998, nr 3.