Main Article Content
Abstract
Being one of the elements of school system, the school counsellor is involved in numerous interpersonal contacts taking place at the area of the school. The social groups that the school counsellor is in touch with are first of all students, their parents, teachers and the school heads. Depending on the preferred values and motivations the school counsellor chooses a reference group, and tries to fulfil and cater for their expectations and needs.
Article Details
TCE (INSTED) is an open access journal, which means that access to the full texts is free of charge. People using the journal may download publications, copy and print them, as well as post on their websites links to the full texts of the journal's publications. Texts can be used as long as readers do not exceed the licenses. Authors submitting manuscripts for publication obtain copyrights. Unless otherwise specified, published texts are available under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International license.
References
- Bajurska J., Praca pedagoga szkolnego w świetle badań. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1995. nr 3.
- Dąbek W.B., Czynniki warunkujące wykonywanie zadań zawodowych przez nauczycieli-pedagogów szkolnych. Acta Universitatis Wratislaviensis, No. 967, Prace Pedagogiczne t. 61, WarszawaWroctaw 1988.
- Deptuła M., Przygotowanie pedagogów do pracy opiekuńczo-wychowawczej. Problemy OpiekuńczoWychowawcze, 1994, nr 5-6.
- Kargulowa A., O roli pedagoga szkolnego. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1974, nr 3.
- Rzedzicka K.D., Metoda indywidualnych przypadków w pracy pedagoga szkolnego. Edukac ja i Kultura. 1994, nr 2-3.
- Zierkiewicz E., Rola pedagoga szkolnego z punktu widzenia pedagogiki krytycznej. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1998, nr 3.
References
Bajurska J., Praca pedagoga szkolnego w świetle badań. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1995. nr 3.
Dąbek W.B., Czynniki warunkujące wykonywanie zadań zawodowych przez nauczycieli-pedagogów szkolnych. Acta Universitatis Wratislaviensis, No. 967, Prace Pedagogiczne t. 61, WarszawaWroctaw 1988.
Deptuła M., Przygotowanie pedagogów do pracy opiekuńczo-wychowawczej. Problemy OpiekuńczoWychowawcze, 1994, nr 5-6.
Kargulowa A., O roli pedagoga szkolnego. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1974, nr 3.
Rzedzicka K.D., Metoda indywidualnych przypadków w pracy pedagoga szkolnego. Edukac ja i Kultura. 1994, nr 2-3.
Zierkiewicz E., Rola pedagoga szkolnego z punktu widzenia pedagogiki krytycznej. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1998, nr 3.