Main Article Content
Abstract
-
Keywords
Article Details
TCE (INSTED) is an open access journal, which means that access to the full texts is free of charge. People using the journal may download publications, copy and print them, as well as post on their websites links to the full texts of the journal's publications. Texts can be used as long as readers do not exceed the licenses. Authors submitting manuscripts for publication obtain copyrights. Unless otherwise specified, published texts are available under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International license.
References
- BECK U., 2002, Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.
- BLEWĄSKA J., MARKOWSKI M., 2010, Szukam pracy. Nie mam układów, Gazeta Wyborcza z 9 grudnia.
- BRON A., 2010, Uczenie się dorosłych z perspektywy historycznej. Dorośli studenci w szwedzkich uniwersytetach, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4 (52).
- CHŁOPECKI J., 2006, Mandaryni i motłoch, [w:] J. Chłopecki (red.), Uniwersytet – społeczeństwo – gospodarka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów.
- CYWIŃSKA I., 2003, Pan Tadeusz na golasa, Polityka, 16 (vol. 2397).
- CZEREPANIAK-WALCZAK M., 2010, Uniwersytet – instytucja naukowo-edukacyjna czy przedsiębiorstwo? Szkoła wyższa w procesie zmiany, [w:] J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- DOMAŃSKI H., 2002, Polska klasa średnia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
- DOMAŃSKI H., TOMESCU-DUBROW I., 2008, Wejście na rynek pracy a poziom wykształcenia, [w:] H. Domański (red.), Zmiany stratyfikacji społecznej w Polsce, IFiS PAN, Warszawa.
- FUREDI F., 2004, Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści?, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
- GADOMSKA M., 1987, Polaków świadomość struktury klasowej: nierówność nieusprawiedliwiona, [w:] J. Koralewicz (red.), Społeczeństwo polskie przed kryzysem w świetle badań socjologicznych z lat 1977–1979, PWN, Warszawa.
- GMEREK T., 2003, Młodzież i dyplom akademicki. Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego, [w:] T. Gmerek, (red.), Edukacja i stratyfikacja społeczna, Wydawnictwo WOLUMIN, Poznań.
- GROMKOWSKA-MELOSIK A., 2003, Stratyfikacja, ruchliwość społeczna, edukacja – kilka uwag teoretycznych, [w:] T. Gmerek (red.), Edukacja i stratyfikacja społeczna, Wydawnictwo WOLUMIN, Poznań.
- HARNGVIST K., 1989, Comprehensiveness and Social Equality, [in:] S.J. Ball, S. Larsson, The Struggle for Democratic Education. Equality and Participation in Sweden, The Falmer Press, New York.
- HARTMAN J., 2009, Szkoła buja w obłokach, Gazeta Wyborcza z 9 kwietnia.
- HEJWOSZ D., 2010, Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych, Impuls, Kraków.
- KEMBER D., 2009, Promoting Student-Centered Forms of Learning Across an Entire University, Higher Education, 1 (58).
- MALEWSKI M., 2008, O akademickich „okrętach flagowych” i trójkątach Clarka, [w:] B.D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą. W trosce o człowieczeństwo, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.
- MERILL B., 2011, Gender, klasa społeczna, biografia: teoria, badania, praktyka, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2 (54).
- NOWAK S., 1979, System wartości społeczeństwa polskiego, Studia Socjologiczne, 4 (75).
- POTULICKA E., RUTKOWIAK J., 2010, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
- SARTORI G., 1994, Teoria demokracji, PWN, Warszawa.
- STAŃCZYK P., 2007, Wykształcenie, rynek pracy i „lepsze życie” w perspektywie znaczeń nadawanych przez studentów studiów zaocznych, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 1 (37).
- Szkoły wyższe i ich finanse w 2009 r., 2010, GUS, Warszawa.
- WYSOCKI T., 2009, Gimnazja to wielki niewypał. Rozmowa z prof. Jerzym Marcinkowskim, Gazeta Wyborcza z 1 lipca (mutacja wrocławska).
- ŻUCHNOWICZ M., 2011, Jak dobrze jest studiować we Wrocławiu, [w:] Wrocławski Indeks, dodatek do Gazety Wyborczej z 11 stycznia (mutacja wrocławska).
References
BECK U., 2002, Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.
BLEWĄSKA J., MARKOWSKI M., 2010, Szukam pracy. Nie mam układów, Gazeta Wyborcza z 9 grudnia.
BRON A., 2010, Uczenie się dorosłych z perspektywy historycznej. Dorośli studenci w szwedzkich uniwersytetach, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4 (52).
CHŁOPECKI J., 2006, Mandaryni i motłoch, [w:] J. Chłopecki (red.), Uniwersytet – społeczeństwo – gospodarka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów.
CYWIŃSKA I., 2003, Pan Tadeusz na golasa, Polityka, 16 (vol. 2397).
CZEREPANIAK-WALCZAK M., 2010, Uniwersytet – instytucja naukowo-edukacyjna czy przedsiębiorstwo? Szkoła wyższa w procesie zmiany, [w:] J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
DOMAŃSKI H., 2002, Polska klasa średnia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
DOMAŃSKI H., TOMESCU-DUBROW I., 2008, Wejście na rynek pracy a poziom wykształcenia, [w:] H. Domański (red.), Zmiany stratyfikacji społecznej w Polsce, IFiS PAN, Warszawa.
FUREDI F., 2004, Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści?, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
GADOMSKA M., 1987, Polaków świadomość struktury klasowej: nierówność nieusprawiedliwiona, [w:] J. Koralewicz (red.), Społeczeństwo polskie przed kryzysem w świetle badań socjologicznych z lat 1977–1979, PWN, Warszawa.
GMEREK T., 2003, Młodzież i dyplom akademicki. Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego, [w:] T. Gmerek, (red.), Edukacja i stratyfikacja społeczna, Wydawnictwo WOLUMIN, Poznań.
GROMKOWSKA-MELOSIK A., 2003, Stratyfikacja, ruchliwość społeczna, edukacja – kilka uwag teoretycznych, [w:] T. Gmerek (red.), Edukacja i stratyfikacja społeczna, Wydawnictwo WOLUMIN, Poznań.
HARNGVIST K., 1989, Comprehensiveness and Social Equality, [in:] S.J. Ball, S. Larsson, The Struggle for Democratic Education. Equality and Participation in Sweden, The Falmer Press, New York.
HARTMAN J., 2009, Szkoła buja w obłokach, Gazeta Wyborcza z 9 kwietnia.
HEJWOSZ D., 2010, Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych, Impuls, Kraków.
KEMBER D., 2009, Promoting Student-Centered Forms of Learning Across an Entire University, Higher Education, 1 (58).
MALEWSKI M., 2008, O akademickich „okrętach flagowych” i trójkątach Clarka, [w:] B.D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą. W trosce o człowieczeństwo, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.
MERILL B., 2011, Gender, klasa społeczna, biografia: teoria, badania, praktyka, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2 (54).
NOWAK S., 1979, System wartości społeczeństwa polskiego, Studia Socjologiczne, 4 (75).
POTULICKA E., RUTKOWIAK J., 2010, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
SARTORI G., 1994, Teoria demokracji, PWN, Warszawa.
STAŃCZYK P., 2007, Wykształcenie, rynek pracy i „lepsze życie” w perspektywie znaczeń nadawanych przez studentów studiów zaocznych, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 1 (37).
Szkoły wyższe i ich finanse w 2009 r., 2010, GUS, Warszawa.
WYSOCKI T., 2009, Gimnazja to wielki niewypał. Rozmowa z prof. Jerzym Marcinkowskim, Gazeta Wyborcza z 1 lipca (mutacja wrocławska).
ŻUCHNOWICZ M., 2011, Jak dobrze jest studiować we Wrocławiu, [w:] Wrocławski Indeks, dodatek do Gazety Wyborczej z 11 stycznia (mutacja wrocławska).