Main Article Content

Abstract

-

Keywords

edukacja akademicka egalitaryzm academic education egalitarism

Article Details

How to Cite
Malewski, M. (2011). Academic Education in a Trap of Apparent Egalitarism. INSTED: Interdisciplinary Studies in Education & Society, 14(3(55), 109–127. Retrieved from https://insted-tce.pl/ojs/index.php/tce/article/view/366

References

  1. BECK U., 2002, Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.
  2. BLEWĄSKA J., MARKOWSKI M., 2010, Szukam pracy. Nie mam układów, Gazeta Wyborcza z 9 grudnia.
  3. BRON A., 2010, Uczenie się dorosłych z perspektywy historycznej. Dorośli studenci w szwedzkich uniwersytetach, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4 (52).
  4. CHŁOPECKI J., 2006, Mandaryni i motłoch, [w:] J. Chłopecki (red.), Uniwersytet – społeczeństwo – gospodarka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów.
  5. CYWIŃSKA I., 2003, Pan Tadeusz na golasa, Polityka, 16 (vol. 2397).
  6. CZEREPANIAK-WALCZAK M., 2010, Uniwersytet – instytucja naukowo-edukacyjna czy przedsiębiorstwo? Szkoła wyższa w procesie zmiany, [w:] J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  7. DOMAŃSKI H., 2002, Polska klasa średnia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  8. DOMAŃSKI H., TOMESCU-DUBROW I., 2008, Wejście na rynek pracy a poziom wykształcenia, [w:] H. Domański (red.), Zmiany stratyfikacji społecznej w Polsce, IFiS PAN, Warszawa.
  9. FUREDI F., 2004, Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści?, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
  10. GADOMSKA M., 1987, Polaków świadomość struktury klasowej: nierówność nieusprawiedliwiona, [w:] J. Koralewicz (red.), Społeczeństwo polskie przed kryzysem w świetle badań socjologicznych z lat 1977–1979, PWN, Warszawa.
  11. GMEREK T., 2003, Młodzież i dyplom akademicki. Społeczne konstrukcje sukcesu życiowego, [w:] T. Gmerek, (red.), Edukacja i stratyfikacja społeczna, Wydawnictwo WOLUMIN, Poznań.
  12. GROMKOWSKA-MELOSIK A., 2003, Stratyfikacja, ruchliwość społeczna, edukacja – kilka uwag teoretycznych, [w:] T. Gmerek (red.), Edukacja i stratyfikacja społeczna, Wydawnictwo WOLUMIN, Poznań.
  13. HARNGVIST K., 1989, Comprehensiveness and Social Equality, [in:] S.J. Ball, S. Larsson, The Struggle for Democratic Education. Equality and Participation in Sweden, The Falmer Press, New York.
  14. HARTMAN J., 2009, Szkoła buja w obłokach, Gazeta Wyborcza z 9 kwietnia.
  15. HEJWOSZ D., 2010, Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych, Impuls, Kraków.
  16. KEMBER D., 2009, Promoting Student-Centered Forms of Learning Across an Entire University, Higher Education, 1 (58).
  17. MALEWSKI M., 2008, O akademickich „okrętach flagowych” i trójkątach Clarka, [w:] B.D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą. W trosce o człowieczeństwo, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.
  18. MERILL B., 2011, Gender, klasa społeczna, biografia: teoria, badania, praktyka, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 2 (54).
  19. NOWAK S., 1979, System wartości społeczeństwa polskiego, Studia Socjologiczne, 4 (75).
  20. POTULICKA E., RUTKOWIAK J., 2010, Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.
  21. SARTORI G., 1994, Teoria demokracji, PWN, Warszawa.
  22. STAŃCZYK P., 2007, Wykształcenie, rynek pracy i „lepsze życie” w perspektywie znaczeń nadawanych przez studentów studiów zaocznych, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 1 (37).
  23. Szkoły wyższe i ich finanse w 2009 r., 2010, GUS, Warszawa.
  24. WYSOCKI T., 2009, Gimnazja to wielki niewypał. Rozmowa z prof. Jerzym Marcinkowskim, Gazeta Wyborcza z 1 lipca (mutacja wrocławska).
  25. ŻUCHNOWICZ M., 2011, Jak dobrze jest studiować we Wrocławiu, [w:] Wrocławski Indeks, dodatek do Gazety Wyborczej z 11 stycznia (mutacja wrocławska).