Main Article Content
Abstract
-
Keywords
Article Details
TCE (INSTED) is an open access journal, which means that access to the full texts is free of charge. People using the journal may download publications, copy and print them, as well as post on their websites links to the full texts of the journal's publications. Texts can be used as long as readers do not exceed the licenses. Authors submitting manuscripts for publication obtain copyrights. Unless otherwise specified, published texts are available under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International license.
References
- ARYSTOTELES, 2000, Etyka Nikomachejska, przeł. D. Gramska, L. Regner, W. Wróblewski, PWN, Kraków.
- BAŁANDYNOWICZ A., 2006, Probacja: resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, Wydawnictwo Prawo i Polityka Gospodarcza, Warszawa.
- BANDURA A., 1983, Psychological mechanisms of aggression, [in:] R.G. Geen, E.I. Donnerstein (Eds.), Aggression: Theoretical and Empirical Reviews, Academic Press, NY.
- BRAUN G., KELLER M., 2008, Ich sag NEIN: Arbeitsmaterialien gegen den sexuellen Missbrauch an Mädchen und Jungen, Verlag an der Ruhr, Mühlheim.
- DODGE K.A., LANSFORD J.E. et al., 2008, Peer Rejection and Social Information-Processing Factors in the Development of Aggressive Behavior Problems in Children, [in:] Child Development, March/April, Vol. 74, No 2.
- HABERMAS J., 1983, Moralbewusstsein und kommunikatives Handeln, Suhrkamp, Frankfurt/M.
- HABERMAS J., 2005, Faktyczność i obowiązywanie: teoria dyskursu wobec zagadnień prawa i demokratycznego państwa prawnego, przeł. A. Romaniuk, P. Marszałek, Scholar, Warszawa.
- HEMMERLING K., SCHARLIPP M., 2010, Four Didactic Principles Fostering Moral Education in Prison Education – Four Vignettes from the Penal System, [in:] E. Nowak, D. Schrader (Eds.), Educating Competencies for Democracy (in press).
- HEMMERLING K., SCHARLIPP M., 2011, The Keys of Cognition. Insights into Moral and Democratic Education in Prison, [in:] E. Nowak, D. Schrader (Eds.), Educating competences for democracy, Peter Lang Verlag (in press).
- HEMMERLING K., SCHARLIPP M., LIND G., 2009, Dyskusja Konstancka jako metoda edukacyjna w grupach wysokiego ryzyka, [w:] K.M. Cern, P.W. Juchacz, E. Nowak, Edukacja demokratyczna, CoOpera, Poznań.
- HINTE W., 1980, Non-direktive Pädagogik. Eine Einführung in Grundlagen und Praxis des selbstbestimmten Lernens, Westdeutscher Verlag, Opladen.
- HONNETH A., 2003, Unsichtbarkeit. Stationen einer Theorie der Intersubjektivität, Suhrkamp Verlag, Frankfurt/M.
- KALINOWSKI M., 2005, Resocjalizacja nieletnich w państwach europejskich i pozaeuropejskich, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa.
- KOHLBERG L., 1964, Development of moral character and moral ideology, [in:] M.L. Hoffman, L.W. Hoffman (Eds.), Review of Child Development Research. Vol. 1, Russel Sage Foundation, NY.
- KOHLBERG L., 1984, Essays on Moral Development, The Psychology of Moral Development, Vol. 2, Harper&Row, San Francisco.
- KOZACZUK F., 2004, Resocjalizacja instytucjonalna: perspektywy i zagrożenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
- KOZACZUK F., URBAN B. (red.), 2004, Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
- LERMER R., 2007, Gewaltprävention in der Schule – Förderung von Selbstbehauptung und Zivilcourage am Beispiel eines Gewaltpräventionsprogramms in der Grundschule, Deutsch GRIN Verlag.
- LIND G., 1993, Zur Psychologie gewalttätigen Verhaltens und seiner Prävention, Psychology of Morality & Democracy and Education, Konstanz.
- LIND G., 1994, Jugendliche Gewalt – Fakten und Fiktionen, [in:] Politisches Lernen, Oktober.
- LIND G., 1998, Gewalt und Krieg als niedrigste Stufe der Konfliktbewältigung, [in:] W. Kempf, I. Schmidt-Regener (Hrsg.), Krieg, Nationalismus, Rassismus und die Medien, LIT-Verlag, Münster.
- LIND G., 2009, Jak uczyć studentów wypowiadania się i słuchania innych, [w:] K.M. Cern, P.W. Juchacz, E. Nowak, Edukacja demokratyczna, CoOpera, Poznań.
- LIND G., Gewalt als die niedrigste Ebene der Konfliktlösung, www.ethicsinprogress.org
- LÖSEL F., BEELMANN A., 2003, Effects of Child Skills Training in Preventing Antisocial Behavior: A Systematic Review of Randomized Evaluations, [in:] The Annals of the American Academy of Political and Social Science, text online: http:/ann.sagepub.com/cgi/content/abstract/587/1/84
- MARCUS B.A., VOLLMER T.R., SWANSON V. et al., 2001, An experimental analysis of aggression, [in:] Behav. Modif., Vol. 25.
- MARZEC-HOLKA K. (red.), 2000, Społeczeństwo, demokracja, edukacja: nowe wyzwania w pracy socjalnej, Bydgoskie Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.
- NOVACO R.W., TAYLOR J.L., 2008, Anger and Assaultiveness of Male Forensic Patients with Developmental Disabilities: Links to Volatile Parents, [in:] Aggressive Behavior, publikacja online: Wiley InterScience, Vol. 34.
- NOWAK B.M., KONOPCZYŃSKI M. (red.), 2008, Resocjalizacja: ciągłość i zmiana, PEDAGOGIUM, Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej.
- NOWAK E., 2011, Edukacja etyczna non-fiction, Przegląd, 13.03.
- NOWAK E., CERN K.M. (red.), 2000, Ethos w życiu publicznym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- NOWAK E., Ethics in Progress, e-book, repozytorium AMUR, https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/ 10593/592
- PETERMANN F., PETERMANN U., 2000, Aggressionsdiagnostik, Hogrefe Verlag, Göttingen.
- PETERMANN U., PETERMANN F., 2003, Training mit sozial unsicheren Kindern, 8. Aufl., Beltz Verlag, Weinheim.
- POSPIESZYL K. (red.), 1990, Resocjalizacja nieletnich: doświadczenia i koncepcje, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
- RAINE A., DODGE K., LOEBER R. et al., 2006, The Reactive-Proactive Aggression Questionnaire: Differential Correlates of Reactive and Proactive Aggression in Adolescent Boys, [in:] Aggressive Behavior, publikacja online: Wiley, InterScience, Vol. 32.
References
ARYSTOTELES, 2000, Etyka Nikomachejska, przeł. D. Gramska, L. Regner, W. Wróblewski, PWN, Kraków.
BAŁANDYNOWICZ A., 2006, Probacja: resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, Wydawnictwo Prawo i Polityka Gospodarcza, Warszawa.
BANDURA A., 1983, Psychological mechanisms of aggression, [in:] R.G. Geen, E.I. Donnerstein (Eds.), Aggression: Theoretical and Empirical Reviews, Academic Press, NY.
BRAUN G., KELLER M., 2008, Ich sag NEIN: Arbeitsmaterialien gegen den sexuellen Missbrauch an Mädchen und Jungen, Verlag an der Ruhr, Mühlheim.
DODGE K.A., LANSFORD J.E. et al., 2008, Peer Rejection and Social Information-Processing Factors in the Development of Aggressive Behavior Problems in Children, [in:] Child Development, March/April, Vol. 74, No 2.
HABERMAS J., 1983, Moralbewusstsein und kommunikatives Handeln, Suhrkamp, Frankfurt/M.
HABERMAS J., 2005, Faktyczność i obowiązywanie: teoria dyskursu wobec zagadnień prawa i demokratycznego państwa prawnego, przeł. A. Romaniuk, P. Marszałek, Scholar, Warszawa.
HEMMERLING K., SCHARLIPP M., 2010, Four Didactic Principles Fostering Moral Education in Prison Education – Four Vignettes from the Penal System, [in:] E. Nowak, D. Schrader (Eds.), Educating Competencies for Democracy (in press).
HEMMERLING K., SCHARLIPP M., 2011, The Keys of Cognition. Insights into Moral and Democratic Education in Prison, [in:] E. Nowak, D. Schrader (Eds.), Educating competences for democracy, Peter Lang Verlag (in press).
HEMMERLING K., SCHARLIPP M., LIND G., 2009, Dyskusja Konstancka jako metoda edukacyjna w grupach wysokiego ryzyka, [w:] K.M. Cern, P.W. Juchacz, E. Nowak, Edukacja demokratyczna, CoOpera, Poznań.
HINTE W., 1980, Non-direktive Pädagogik. Eine Einführung in Grundlagen und Praxis des selbstbestimmten Lernens, Westdeutscher Verlag, Opladen.
HONNETH A., 2003, Unsichtbarkeit. Stationen einer Theorie der Intersubjektivität, Suhrkamp Verlag, Frankfurt/M.
KALINOWSKI M., 2005, Resocjalizacja nieletnich w państwach europejskich i pozaeuropejskich, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa.
KOHLBERG L., 1964, Development of moral character and moral ideology, [in:] M.L. Hoffman, L.W. Hoffman (Eds.), Review of Child Development Research. Vol. 1, Russel Sage Foundation, NY.
KOHLBERG L., 1984, Essays on Moral Development, The Psychology of Moral Development, Vol. 2, Harper&Row, San Francisco.
KOZACZUK F., 2004, Resocjalizacja instytucjonalna: perspektywy i zagrożenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
KOZACZUK F., URBAN B. (red.), 2004, Profilaktyka i resocjalizacja młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
LERMER R., 2007, Gewaltprävention in der Schule – Förderung von Selbstbehauptung und Zivilcourage am Beispiel eines Gewaltpräventionsprogramms in der Grundschule, Deutsch GRIN Verlag.
LIND G., 1993, Zur Psychologie gewalttätigen Verhaltens und seiner Prävention, Psychology of Morality & Democracy and Education, Konstanz.
LIND G., 1994, Jugendliche Gewalt – Fakten und Fiktionen, [in:] Politisches Lernen, Oktober.
LIND G., 1998, Gewalt und Krieg als niedrigste Stufe der Konfliktbewältigung, [in:] W. Kempf, I. Schmidt-Regener (Hrsg.), Krieg, Nationalismus, Rassismus und die Medien, LIT-Verlag, Münster.
LIND G., 2009, Jak uczyć studentów wypowiadania się i słuchania innych, [w:] K.M. Cern, P.W. Juchacz, E. Nowak, Edukacja demokratyczna, CoOpera, Poznań.
LIND G., Gewalt als die niedrigste Ebene der Konfliktlösung, www.ethicsinprogress.org
LÖSEL F., BEELMANN A., 2003, Effects of Child Skills Training in Preventing Antisocial Behavior: A Systematic Review of Randomized Evaluations, [in:] The Annals of the American Academy of Political and Social Science, text online: http:/ann.sagepub.com/cgi/content/abstract/587/1/84
MARCUS B.A., VOLLMER T.R., SWANSON V. et al., 2001, An experimental analysis of aggression, [in:] Behav. Modif., Vol. 25.
MARZEC-HOLKA K. (red.), 2000, Społeczeństwo, demokracja, edukacja: nowe wyzwania w pracy socjalnej, Bydgoskie Wydawnictwo Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.
NOVACO R.W., TAYLOR J.L., 2008, Anger and Assaultiveness of Male Forensic Patients with Developmental Disabilities: Links to Volatile Parents, [in:] Aggressive Behavior, publikacja online: Wiley InterScience, Vol. 34.
NOWAK B.M., KONOPCZYŃSKI M. (red.), 2008, Resocjalizacja: ciągłość i zmiana, PEDAGOGIUM, Wyższa Szkoła Pedagogiki Resocjalizacyjnej.
NOWAK E., 2011, Edukacja etyczna non-fiction, Przegląd, 13.03.
NOWAK E., CERN K.M. (red.), 2000, Ethos w życiu publicznym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
NOWAK E., Ethics in Progress, e-book, repozytorium AMUR, https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/ 10593/592
PETERMANN F., PETERMANN U., 2000, Aggressionsdiagnostik, Hogrefe Verlag, Göttingen.
PETERMANN U., PETERMANN F., 2003, Training mit sozial unsicheren Kindern, 8. Aufl., Beltz Verlag, Weinheim.
POSPIESZYL K. (red.), 1990, Resocjalizacja nieletnich: doświadczenia i koncepcje, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
RAINE A., DODGE K., LOEBER R. et al., 2006, The Reactive-Proactive Aggression Questionnaire: Differential Correlates of Reactive and Proactive Aggression in Adolescent Boys, [in:] Aggressive Behavior, publikacja online: Wiley, InterScience, Vol. 32.