Main Article Content
Abstract
-
Keywords
Article Details
TCE (INSTED) is an open access journal, which means that access to the full texts is free of charge. People using the journal may download publications, copy and print them, as well as post on their websites links to the full texts of the journal's publications. Texts can be used as long as readers do not exceed the licenses. Authors submitting manuscripts for publication obtain copyrights. Unless otherwise specified, published texts are available under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International license.
References
- BAŃKA A., 1997, Architektura psychologicznej przestrzeni życia: behawioralne podstawy projektowania, Wydawnictwo UAM, Poznań.
- BLUMER H., 2007, Interakcjonizm społeczny. Perspektywa i metoda, przeł. G. Woroniecka, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków.
- ELIADE M., 1970, Sacrum – mit, historia, przeł. A. Tatarkiewicz, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
- GOLKA M., 2008, Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- HALL E., 2003, Ukryty wymiar, Wydawnictwo Muza, Warszawa.
- HAMMERSLEY M., ATKINSON P., 2000, Metody badań terenowych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.
- KONECKI K., 2000, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- LEATHERS D., 2007, Komunikacja niewerbalna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- MEIGHAN R., 1993, Socjologia edukacji, Wydawnictwo UMK, Toruń.
- NĘCKI Z., 2006, Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- NOWOTNIAK J., 2003, Kulturowy wymiar gospodarowania przestrzenią szkoły – obrazy i urojenia, Rocznik Pedagogiczny, 26.
- NOWOTNIAK J., 2006, Kulturowy wymiar przestrzeni edukacyjnej. Studium dwóch szkół, Wydawnictwo Print Group, Szczecin.
- RETTER H., 2005, Komunikacja codzienna w pedagogice, GWP, Gdańsk.
- SCHULZ R., 1992, Szkoła: instytucja, system i rozwój, Wydawnictwo EDYTOR, Toruń.
- SHIBUTANI T., 1955, Reference Groups as Perspectives, American Journal of Sociology, (LX)60.
- SHIPMAN M.D., 1968, The Sociology of the School, Longmans, London.
- STRAUSS A.L., 1978, A social world perspective, [in:] N. Denzin (red.), Studies in Symbolic Interaction, JAI Press, Greenwich, CT, Vol. 1.
- STRAUSS A.L., 1982, Social World and Legitimation Processes, [in:] Studies in Symbolic Interaction, JAI Press, Greenwich, CT, Vol. 4.
- STRAUSS A.L., 1993, Continual Permutations of Action, Adline de Gruyter, New York.
- TUOHY D., 2002, Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- WALLER W., 1965, The Sociology of Teaching, Wiley, New York, London, Sydney.
References
BAŃKA A., 1997, Architektura psychologicznej przestrzeni życia: behawioralne podstawy projektowania, Wydawnictwo UAM, Poznań.
BLUMER H., 2007, Interakcjonizm społeczny. Perspektywa i metoda, przeł. G. Woroniecka, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków.
ELIADE M., 1970, Sacrum – mit, historia, przeł. A. Tatarkiewicz, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
GOLKA M., 2008, Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
HALL E., 2003, Ukryty wymiar, Wydawnictwo Muza, Warszawa.
HAMMERSLEY M., ATKINSON P., 2000, Metody badań terenowych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.
KONECKI K., 2000, Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
LEATHERS D., 2007, Komunikacja niewerbalna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
MEIGHAN R., 1993, Socjologia edukacji, Wydawnictwo UMK, Toruń.
NĘCKI Z., 2006, Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
NOWOTNIAK J., 2003, Kulturowy wymiar gospodarowania przestrzenią szkoły – obrazy i urojenia, Rocznik Pedagogiczny, 26.
NOWOTNIAK J., 2006, Kulturowy wymiar przestrzeni edukacyjnej. Studium dwóch szkół, Wydawnictwo Print Group, Szczecin.
RETTER H., 2005, Komunikacja codzienna w pedagogice, GWP, Gdańsk.
SCHULZ R., 1992, Szkoła: instytucja, system i rozwój, Wydawnictwo EDYTOR, Toruń.
SHIBUTANI T., 1955, Reference Groups as Perspectives, American Journal of Sociology, (LX)60.
SHIPMAN M.D., 1968, The Sociology of the School, Longmans, London.
STRAUSS A.L., 1978, A social world perspective, [in:] N. Denzin (red.), Studies in Symbolic Interaction, JAI Press, Greenwich, CT, Vol. 1.
STRAUSS A.L., 1982, Social World and Legitimation Processes, [in:] Studies in Symbolic Interaction, JAI Press, Greenwich, CT, Vol. 4.
STRAUSS A.L., 1993, Continual Permutations of Action, Adline de Gruyter, New York.
TUOHY D., 2002, Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
WALLER W., 1965, The Sociology of Teaching, Wiley, New York, London, Sydney.