Main Article Content
Abstract
-
Keywords
Article Details
TCE (INSTED) is an open access journal, which means that access to the full texts is free of charge. People using the journal may download publications, copy and print them, as well as post on their websites links to the full texts of the journal's publications. Texts can be used as long as readers do not exceed the licenses. Authors submitting manuscripts for publication obtain copyrights. Unless otherwise specified, published texts are available under the Creative Commons Attribution - Share Alike 4.0 International license.
References
- BARKER Ch., 2005, Studia kulturowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
- BOURDIEU P., 2004, Męska dominacja, Oficyna Naukowa, Warszawa.
- BRANNON L., 2002, Psychologia rodzaju. Kobiety i mężczyźni: podobni czy różni, GWP, Gdańsk.
- BUTLER J., 2010 Walczące słowa. Mowa nienawiści i polityka performatywu, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa.
- KITLIŃSKI T., 2004 Rozważania o kwestii gejowskiej. Prostodusznie, bez Seatre’a i po polsku, [w:] Z. Sypniewski, B. Warkocki (red.), Homofobia po polsku, Sic!, Warszawa.
- LIS B., 2009, Zabiegając o odmienną edukację. Homofobiczny dyskurs i „aseksualna” szkoła, [w:] L. Kopciewicz. E. Zierkiewicz (red.), Koniec mitu niewinności? Płeć i seksualność w socjalizacji i edukacji, Eneteia, Warszawa.
- MELOSIK Z., 2010, Tożsamość, ciało i władza w kulturze instant, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.
- OKELY J., 2007 Uprzywilejowane, wyćwiczone i ułożone. Szkoły z internatem dla dziewcząt, [w:] R. Hryciuk, A. Kościańska (red.), Gender. Perspektywa antropologiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
- RENZETTI C., CURRAN D. (red.), 2005, Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo, PWN, Warszawa.
- ROBINSON K.H., 1992, Classroom discipline: power, resistance and gender, Gender and Education, Vol. 4.
- SZCZUKA K., 2002, Kopciuszek i maskarada kobiecości, [w:] E. Graczyk, M. Graban-Pomirska (red.), Siostry i ich Kopciuszek, Uraeus, Gdynia.
- ZNANIECKI F., 1973, Socjologia wychowania, t. 2. Urabianie osoby wychowanka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
References
BARKER Ch., 2005, Studia kulturowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
BOURDIEU P., 2004, Męska dominacja, Oficyna Naukowa, Warszawa.
BRANNON L., 2002, Psychologia rodzaju. Kobiety i mężczyźni: podobni czy różni, GWP, Gdańsk.
BUTLER J., 2010 Walczące słowa. Mowa nienawiści i polityka performatywu, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa.
KITLIŃSKI T., 2004 Rozważania o kwestii gejowskiej. Prostodusznie, bez Seatre’a i po polsku, [w:] Z. Sypniewski, B. Warkocki (red.), Homofobia po polsku, Sic!, Warszawa.
LIS B., 2009, Zabiegając o odmienną edukację. Homofobiczny dyskurs i „aseksualna” szkoła, [w:] L. Kopciewicz. E. Zierkiewicz (red.), Koniec mitu niewinności? Płeć i seksualność w socjalizacji i edukacji, Eneteia, Warszawa.
MELOSIK Z., 2010, Tożsamość, ciało i władza w kulturze instant, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.
OKELY J., 2007 Uprzywilejowane, wyćwiczone i ułożone. Szkoły z internatem dla dziewcząt, [w:] R. Hryciuk, A. Kościańska (red.), Gender. Perspektywa antropologiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
RENZETTI C., CURRAN D. (red.), 2005, Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo, PWN, Warszawa.
ROBINSON K.H., 1992, Classroom discipline: power, resistance and gender, Gender and Education, Vol. 4.
SZCZUKA K., 2002, Kopciuszek i maskarada kobiecości, [w:] E. Graczyk, M. Graban-Pomirska (red.), Siostry i ich Kopciuszek, Uraeus, Gdynia.
ZNANIECKI F., 1973, Socjologia wychowania, t. 2. Urabianie osoby wychowanka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.